Marion Koopman - CEO Greenhouse Group (in)

 

“Als je merk vastloopt en je moet nadenken over de positionering van je bedrijf, bel dan Eelko. Dáár zit zijn onderscheidend vermogen.”

“Dat hij daar goed in is, zag ik twaalf jaar geleden bij KPN voor het eerst. Ik gaf als CEO leiding aan verschillende merken, hij was verantwoordelijk voor de herpositionering van het merk Hi. We bedachten een manier om het merk meer lading te geven, meer inhoud en beleving. Wat ik heel prettig vond aan Eelko’s werkwijze is dat hij aan de ene kant de structuur en theorie biedt die je in staat stellen zelf na te denken over je werkveld, je business. Aan de andere kant zag ik dat hij ook dat extreme pragmatisme bezit dat nodig is om het verhaal te vertellen. Hij giet het in een format waardoor iedereen overzicht krijgt: o ja, dit is de discussie van vandaag. Management kan heel erg blijven hangen in theorieën, maar dat is bij hem juist níet het geval.”

Hij is jong en bright, een sympathieke vent

“Na mijn tijd bij KPN ben ik ondernemer geworden. Toen Eelko ook voor zichzelf begon, heb ik een aantal keren op een coachende manier met hem gesproken en hem met anderen laten praten. Omdat hij op dat moment iets zoekende was, nog wat jong en eigenwijs. Ik vond dat hij met dat laatste wel moest oppassen. Als zelfstandige kun je niet de hele tijd heel eigenwijs zijn. Ik heb hem toen ook aan mijn man voorgesteld. Ik wist zeker dat hij Eelko bijna op een vaderlijke manier die spiegel kon voorhouden. Waarom al die moeite? Ik zag talent in hem. Hij is jong en bright, een sympathieke vent. Dus je gunt hem al snel het beste, dat is het een beetje bij hem. En ergens herken ik wel dingen van mezelf in hem. We delen een enorme energie en drive om dingen tot richting te willen brengen.”

“Een van zijn merkwaardes? Getting things done!”

“Eelko’s ontwikkeling heeft me verrast. Het springerige, en alle kanten op gaan, is hij kwijt. Dat vind ik zó sterk. Het heeft plaatsgemaakt voor meer focus, wat betekent dat hij doorpakt en werk levert dat slim in elkaar steekt. Getting things done, het is een van zijn merkwaardes. Hij komt tot die toegevoegde waarde, het uiteindelijke resultaat. Niets zo erg als een dag lang nadenken over je merk of bedrijf en de deur uit lopen en niets in handen hebben waarmee je verder kunt. Dat is bij Eelko absoluut niet zo. Hij geeft je echt iets mee waardoor je weer een paar stappen vooruit kunt zetten. Dat energieke heeft hij trouwens nog wel. Als Eelko binnenkomt, zie je meteen wie hij is. Dan staat daar een leuke vent met een glimlach en een heerlijke krullenbol. Er stapt een creatieve geest met een serieusheid om de opdracht voor elkaar te krijgen en een brok positieve energie naar binnen.”

Samenvatting

“Als je merk vastloopt en je moet nadenken over de positionering van je bedrijf, bel dan Eelko. Dáár zit zijn onderscheidend vermogen. Management kan heel erg blijven hangen in theorieën, maar dat is bij hem juist níet het geval. Toen Eelko bij KPN de herpositionering van het merk Hi op zich nam en ik als CEO hieraan leidinggaf, zag ik hoe hij structuur en theorie naadloos laat overgaan in een pragmatische aanpak. Getting things done, het is een van zijn merkwaardes. Hij komt tot die toegevoegde waarde, het uiteindelijke resultaat. Niets zo erg als een dag lang nadenken over je merk of bedrijf en de deur uit lopen en niets in handen hebben waarmee je verder kunt. Dat is bij Eelko absoluut niet zo. Hij geeft je echt iets mee waardoor je weer een paar stappen vooruit kunt zetten.”

Quotes

- “Als je merk vastloopt en je moet nadenken over de positionering van je bedrijf, bel dan Eelko. Dáár zit zijn onderscheidend vermogen”

- “Hij laat structuur en theorie naadloos overgaan in een pragmatische aanpak”

- “Management kan heel erg blijven hangen in theorieën, maar dat is bij hem juist níet het geval”

- “We delen een enorme energie en drive om dingen tot richting te brengen”

- “Eelko geeft je écht iets mee waardoor je als ondernemer, merk of bedrijf weer een paar stappen vooruit kunt zetten”

 
Gaurav Goel